5 pasi pentru a-ti extinde zona de confort

13 octombrie 2019

Cu totii avem tendinta de a evita anumite lucruri care sunt neplacute si cu care nu vrem sa ne confruntam. Ramanem in zona noastra cunoscuta, obisnuita, insa ceea ce nu stim e ca aceasta zona se micsoreaza de la sine daca nu exersezi extinderea zonei de confort, daca nu te provoci.  Spre exemplu, avand un anumit traseu spre servici, dupa un timp ne obisnuim atat de mult cu acel traseu, incat daca la un moment dat apare necesitatea de a-l schimba, apare anxietatea. Iar aceasta poate crește pana la aparitia panicii.

Cateodata acest disconfort are un rol pozitiv, de protectie impotriva unui potential pericol. Dar, de foarte multe ori disconfortul pe care il resimtim nu semnaleaza un pericol real.

Care este cel mai rau lucru care se poate intampla daca incepi sa canti in mijlocul unui mall?! Cel mai probabil vei avea parte de cateva zambete, priviri ciudate sau in cel mai rau caz una, doua remarci. Cu toate acestea, cred ca putini sunt cei care ar face acest lucru. De ce? Pentru ca in interiorul tau traiesti o stare groaznica de jena, rusine, disconfort si ai impresia ca ar fi unul dintre cele mai ingrozitoare lucruri care s-ar putea intampla.

Senzatia de disconfort ne impiedica sa facem exact acele lucruri care ne ajuta sa crestem.

Atunci cand facem doar acele lucruri cu care ne simtim confortabili, pierdem un milion de oportunitati de a experimenta lucruri noi.

Pentru a-ti extinde zona de confort poti sa urmezi 5 pasi simpli:


1. Devino constient de ceea ce afla in afara zonei tale de confo
rt.

Testeaza, experimenteaza diverse lucruri. Nu poti sa iti infrunti fricile daca nu stii care sunt acestea. Atunci cand simti ca nu esti in largul tau, reactia normala este sa eviti acel lucru, aceea persoana, aceea situatie care iti provoaca disconfortul. Insa, daca accepti acea senzatie neplacuta si iti permiti sa o experimentezi in totalitate nu o vei mai resimti la fel, va deveni confortabil sa fii disconfortabil. Astfel, poti sa faci fata mult mai usor aspecteleor care nu iti plac si iti provoaca aceasta reactie. Iti propun ca in fiecare zi sa faci un lucru nou sau un lucru pe care l-ai evita in mod uzual.


2. Incepe cu pasi mici.

Incepe cu lucrurile marunte din jurul tau care iti creeaza o stare neplacuta. Incepe prin a zambi persoanelor pe care nu le cunosti, prin a merge in alte locuri fata de cele in care mergi de obicei, incepe atunci cand te simti pregatit o conversatie cu o persoana pe care nu o cunosti, suna o persoana cu care nu ai mai vorbit demult sau pe care ai evitat-o.


3. Fii sincer in legatura cu scuzele pe care le gasesti.

Atunci cand ai o anumita aversiune fata de un anumit lucru, creierul nostru este foarte creativ si gaseste foarte multe motive pentru a nu face acel lucru. Este destul de dificil sa faci diferenta intre motivele reale si scuzele pe care la gasesti pentru a nu face o anumita activitate. In acest caz, este util sa iti imaginezi ce i-ai spune celui mai bun prieten al tau daca ar fi in situatia ta?


4. Stabileste obiective clare.

Stabileste exact ceea ce vrei sa faci, in ce situatie vrei sa devii mai confortabil si care sunt beneficiile pe care le ai.


5. Priveste partea distractiva a lucrurilor pe care le incerci.

Atunci cand experimentezi situatii noi, cu care nu esti obisnuit poti sa constati ca iti fac chiar placere.

Starea de disconfort este naturala si inevitabila. Cu totii o resimtim din cand in cand. Dar atunci cand invatam sa acceptam aceasta stare si sa nu o lasam sa ne controleze viata, ne oferim oportunitatea de a invata si a creste.